wtorek, 9 kwietnia 2013

jak zrobić pompon na dłoni :)

.

     To ostatni w tej serii pompon, tym razem bez kartonika, widelca czy kredki. Potrzebna nam tylko jedna wolna dłoń i włóczka, no i nożyczki. To jeden z moich ulubionych sposobów na szybki pompon. :)
     To czwarty sposób jaki znam na robienie pomponów. Jestem ciekawa, czy jest ich więcej?


Jak zrobić pompon na dłoni :)
(krok po kroku)

1. nawijam włóczkę na 4 palce (jeśli chcę mniejszy pomponik to na trzy lub dwa paluchy):

2. gdy już mam odpowiednią ilość nawiniętej włóczki na palce, przewiązuję ją podwójną włóczką lub mocną nitką:

3. ściągam całość z dłoni i mocno związuję:

4. tnę ostrymi nożyczkami włóczkę, lekko naciągając, żeby były mniej więcej równe "włoski" pompona:

5. czochram i wyrównuje pompon, lekko strzygę jeśli jest taka potrzeba i gotowe :)



***
     Dziś wtorek i drugi dzień wyzwania fotograficznego u Uli. Dzisiejszy temat to "gra".




     Jako, że wiosna coś nie chce do nas za szybko przyjść, wieczory spędzamy w domu. Przerabialiśmy już oglądanie filmów, czytanie i gry komputerowe. Ale najfajniej gra się wtedy w planszówki i karty - scrabble, warcaby, rummikub, chińczyk, cluedo, Świat Dysku, Piotruś, makao, wojna, monopol, wilk i owce, Scooby Doo...itp. Nawet nasza Najmłodsza w Rodzinie je lubi i szybko się uczy nas ogrywać. Naszą ulubioną grą jest Rummikub, jeśli ktoś nie grał, to szczerze polecam! Na pudełku jest napisane, że "raz zagrasz, nigdy nie przestaniesz grać", i coś w tym jest... :))) 
.

24 komentarze:

  1. Chyba sie skuszę, bo jesteś kolejną osobą, która zachwala tę grę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie :)
      właśnie też sobie uświadomiłam, że rummikub to taki liczbowy remik :)

      Usuń
  2. zaszalałaś z tymi pomponami :) super są, a gry nie znam niestety, ale kto wie, może kiedyś się natknę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam bzika na punkcie pomponów, tym bardziej, że można w internecie znaleźć tyle nowych zastosowań i inspiracji pomponowych :)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. dokładnie, gra jest genialnie prosta, ale tak wciągająca...
      coś w tych pomponach jest :)

      Usuń
  4. Jeszcze nie grałam w prawdziwego rummikuba, kolega uczył mnie zastępczo kartami, ale i tak już nie pamiętam. Szkoda, że nie mam odpowiedniego towarzystwa do gry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kartami to chyba remik się nazywa?
      no tak, samemu w to grać, trochę się nie da...

      Usuń
  5. Nie grałam nigdy :/
    W ogóle zauważam, ten temat jest chyba najbardziej rozwijający - tyle, co gier zobaczyłam! Ach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również z zapartym tchem czytałam o grach, których nie znam, o wielu nawet nie słyszałam!
      wypisałam sobie nawet kilka nazw, może przy jakiejś okazji kupię kilka z nich :)

      Usuń
  6. Skoro już któraś osoba gra w tą grę to musi coś w niej być :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Napis z pudelka brzmi trochę groźnie:) Od razu mi się jumanji skojarzyło:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, że sobie gracie :)) A przyznam,że tej gry nie znam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasem takie granie daje nam więcej frajdy niż inne wspólne rozrywki :) zresztą dzieci nie trzeba namawiać, a i my lubimy czasem wygrywać ;)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. u nas czasem jest trochę śmiechu, ale czasami gramy zupełnie na poważnie ;)

      Usuń
  10. Jejuuu, takie pompony robiłam w podstawówce!

    OdpowiedzUsuń
  11. Rummikub jest rewelacyjny :) Ostatnio dostaliśmy grę doble. Na spostrzegawczość i wywołuje sporo emocji :) Polecam bo warto

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o dobble opowiadała mi ostatnio znajoma, że to taka gra z okrągłymi kartami, na refleks i że mają z tym wiele zabawy
      muszę koniecznie ją nabyć, bo jak już dwie osoby polecają, to musi w tym coś być :)
      dziękuje i pozdrawiam!

      Usuń

:)