sobota, 27 sierpnia 2016

pomysł na niepowtarzalny prezent za 20 zł :)

.

     Wzór na koszulkę zaprojektowała i wykonała moja Córka lat osiem (tylko z niewielką moją pomocą). Oczywiście dumna mama wypina piersie do przodu. :)))

     Wymyślanie motywu, który spodoba się przyjaciółce - szpiegowanie co lubi i czym się interesuje, podpytywanie i konspiracja... Koleżanka lubi chomiki, ale mamo, ja nie umiem rysować chomików! (panika), na szczęście na drugim miejscu lubi sowy, to będzie sowa, uf. Projektowanie rysunku i dobór kolorów. Wreszcie szkic i kolorowanie. A na koniec rodzinne wymyślanie tekstu... Trochę się kłóciliśmy, trochę śmialiśmy i w sumie dobrze razem bawiliśmy.
Cóż, koszulek ma być więcej, zobaczymy jak jej to pójdzie. :)))
Na koniec wzór prasuje się żelazkiem przez biały papier, żeby go utrwalić. I gotowe.

     Myślę, że to świetny pomysł na prezent dla koleżanki/kolegi - pobudza kreatywność i pomysłowość, a przy tym jest niedrogi i niepowtarzalny. Biały t-shirt w sieciówce to koszt ok. 5 złotych, kredki i mazaki do tkanin ok. 15 do 40 zł - zależy gdzie kupowane i jakiej marki, no i ile kolorów potrzebujemy.
     U nas:
t-shirt - 5 zł plus
czarny mazak - 7 zł plus
kredki do tkanin - 8 zł
Razem - 20 zł. :)


***

     Czasem przeraża mnie ilość rzeczy/przedmiotów, które mają dzieci (i nie tylko, bo dorośli też obrastają w dobra wszelakie ponad miarę). Ja jestem tego niechlubnym przykładem, niestety - chomik z pokolenia na pokolenie... Zatem, sprawienie komuś prezentu staje się niekiedy niezłym wyzwaniem... Dlatego cenię każdy pomysł na nietuzinkowy upominek, który ucieszy i może do tego będzie praktyczny lub chociaż ładny, co niekiedy wymaga niezłej gimnastyki... 
     Na Jarmarku rozmawiałam z wciąż uśmiechniętym J. Szopą, który tworzy niesamowite linoryty i przenosi je na torby, worki i czapki; i on powiedział, coś co mnie ujęło; że trzeba mieć otwarty umysł na pomysły i słowa. Na pomysły i na świat... Śmieliśmy się, że jego "Torba na fochy XXL (a ciągle za mała)", powinny mieć nowe wcielenie - "Torba na zakupy XXL (a ciągle za mała)". Niesamowicie pozytywnie nastawiony do ludzi człowiek i do tego przesympatyczny i ujmujący. Jego pomysł na prezent jest prosty - dobry tekst ze świetnym rysunkiem, a do tego szczypta humoru. Cały sekret.
     Uświadomiłam sobie, że niekiedy pasja tak nas pochłania, że przeradza się w filozofię życiową, ot, taka myśl wieczorna.

***

    I jeszcze słówko - Gdańsk w sierpniu potrafi zachwycić, serio. :)


.

niedziela, 21 sierpnia 2016

szkicownik 21/08/2016 Zapatrzona.

.

     Po długiej przerwie. Szkicownik. :)
Po długiej przerwie rysowanie znowu sprawia mi ogromna frajdę, od nowa szukam kreski i koloru...
.

czwartek, 31 marca 2016

szkicownik 31/03/2016 Zając powielkanocny :)

.

     Wprawdzie już po świętach, ale dla zająca zawsze się znajdzie miejsce. :)))
Wiosennie zapachniało za oknem, nareszcie...
.

piątek, 25 marca 2016

poniedziałek, 7 marca 2016

szkicownik 07/03/2016 kolorowo

.

     Już pomału czuć w powietrzu nadzieję na wiosnę, aż mi się kolorów zachciało. :)))
.

środa, 17 lutego 2016

szkicownik 17/02/2016 Światowy Dzień Kota

.

     Kot jaki jest każdy widzi...
"He, he - śmieją się koty - nic o nas nie wiecie, mamy swój koci świat, pełen skomplikowanych rytuałów i zwyczajów. Tajnych obrządków i wiedzy magicznej dającej władzę nad ludzkimi istotami... Mamy władzę absolutną nad waszymi emocjami i kiedy robimy te nasze słynne duże oczy, miękniecie jak plastelina i spełniacie nasze życzenia...i cieszycie się jak dzieci, że macie KOTECZKA."

     Ja też ma koteczka, nawet dwa... i jestem bardzo z tego zadowolona, ale kto kogo ma...to już sprawa dyskusyjna... ;)

Wszystkiego dobrego Sierściuszki i ich Koty! ;)
.

czwartek, 28 stycznia 2016

szkicownik 28/01/2016 Lisek

.

     "Chodzi Lisek koło drogi, nie ma...skarpetek, choć mróz taki srogi."
.

piątek, 22 stycznia 2016

Jak uszyć kotka "ze szmatek"?

.

     To, że jestem kociarą nie jest żadną tajemnicą...Uwielbiam koty za różne rzeczy: za ciepłe łapki, mokre nosy, mruczenie, spanie w szufladzie, rzyganie do kapci, gubienie kłaków (które są potem wszędzie) i wiele, wiele innych. Moja Córeczka też je lubi, a jej ulubionymi zabawkami-przytulankami są oczywiście kotki.
     Zatem nie mogło zabraknąć kotów "ze szmatek", które szyłam jakiś czas temu.

Myślę, że uszycie takiej mas-kotki nie jest zbyt trudne. Poniżej króciutki kurs jak uszyć takiego przytulasa.

sobota, 16 stycznia 2016

Draw All Year - Całoroczne rysowanie i One Little Word 2016 :)

.

     Draw all year - dlaczego napisałam to po angielsku? nie mam pojęcia... może dlatego, że rzuciło mi się to w oczy gdzieś na anglojęzycznych stronkach. Draw all year lub draw all days...idea tego wyzwania jest bardzo prosta: rysujemy ile się da, najlepiej codziennie przez cały rok, takie całoroczne rysowanie. :)

piątek, 8 stycznia 2016

każdy umie rysować!

.

     Naprawdę? Każdy? :)))
Nie będę się rozpisywać na temat teorii prawej półkuli mózgu i stwierdzenia, że jeśli umiesz pisać, to i umiesz rysować, kwestia umiejętnego patrzenia..., można o tym poczytać np. w książce "Rysunek. Odkryj talent dzięki prawej półkuli mózgu." Betty Edwards. Zresztą w wielu książkach artyści przekonują, że można nauczyć się rysowania i malowania, że to nie kwestia magicznego talentu, ale praktyki i cierpliwości. I oczywiście chęci.
     Wszystko pięknie, ale czy biorąc do reki książkę/poradnik nie marzymy o tym, żeby od razu malować jak Rubens czy inny Michał Anioł? Pewnie, że byłoby fajnie, ale można zacząć od czegoś prostszego i mieć z tym sporo uciechy...

     Znalazłam na YT niesamowity filmik z serii wykładów TEDx (konferencje przypominające TED - Technology, Entertainment and Design). Film jest krótki (tylko 15 minut), a do jego oglądania przygotujcie sobie kilka kartek i flamaster, zabawa gwarantowana. :)))
Naprawdę polecam nawet zatwardziałym sceptykom!