czwartek, 15 listopada 2012

z poślizgiem :)

.

     Nie wyrobiłam się czasowo z końcówką wyzwania listopadowego u Uli, dwa ostatnie tematy to "bałagan" i "zielony".
     Bałagan to ja mam w wielu miejscach, którymi raczej nie będę się chwalić ;), ale najczęściej mam bajzel w kosmetykach, tych codziennych lub prawie codziennych. Już nawet zrobiłam do nich koszyk na szydełku, żeby to jakoś uporządkować, ale i tak kosmetyki lądują w nim przypadkowo i "od czapy", jak to mówią :)))
Po prostu, to co akurat używam ląduje tu. Jak zerkam czasem do kosmetyczek koleżanek, gdzie tusze są w oddzielnym miejscu, kremy i lakiery stoją w równych rządkach, to ech, mogę tylko pomarzyć, niedościgniony ideał...
     A zielony tymianek stoi na parapecie i pachnie. Szkoda, że nie mogę zrobić zdjęcia tego zapachu...



     Tak na marginesie, tymianek używam najczęściej do sporządzania mikstury na kaszel - garść tymianku (może być suszony, ale lepiej świeży) zalewam zimną wodą, podgrzewam na małym ogniu, do wrzenia, chwile jeszcze gotuję, 5-10 minut, studzę; ostudzony wywar cedzę i dosładzam 2 łyżkami miodu, to naprawdę świetna mikstura wykrztuśna, na uporczywy kaszel. Można ją popijać po łyżce 3-4 razy dziennie.

***
     Bardzo chciałam podziękować - Ila Pop z "Kreatywnym Okiem" i Agnieszce z "Torbolandii" za nominacje i zaproszenie do zabawy. :)


"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę" Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię  nominował."


Oto lista pytań od Ila Pop:
1) Czujesz się spełniona jako mama?
- Tak, mam najwspanialsze dzieci na świecie! :)
2) Nie mogę obejść się bez...
- Torebki, najlepiej dużej lub największej.
3) Posiadasz prawo jazdy?
 - Tak (z czego jestem obrzydliwie dumna).
4) Jesteś kłótliwa?
- Chyba raczej nie...ale gdy mam rację to nie odpuszczam. ;)
5) Masz pamiątkę ze swojego dzieciństwa?
- Uwielbiam moje stare książeczki, mam kilka z czasów dzieciństwa i mam do nich ogromny sentyment.
6) Najlepszy okres w życiu to?
- Miałam kilka dobrych okresów, trudno mi je porównać i wybrać ten najlepszy.
7) Lubisz gry komputerowe?
- Lubię czasem pograć w przygodówki, ale za bardzo nie mam na to czasu, niestety...
8) Z czego jesteś najbardziej dumna?
- Z moich dzieci.
9) Jaki masz największy kompleks? jeśli go masz ;)
- hm, ale nie mówimy o moim nosie? :)))
10) Jaka potrawa/ciasto wychodzi ci najlepiej?
- Sernik na krakersach i pleśniak.
11) Co ci się podoba najbardziej w blogowym świecie?
- Nieograniczona wolność poznawania nowych ludzi i miejsc; wszechobecna kreatywność i gadatliwość.

A oto pytania od Agnieszki:
1) Zima czy lato?
 - Jesień, zdecydowanie. :) I lato.
2) Góry czy morze?
- Morze.
3) Cztery czy dwa kółka?
- hm, cztery, bo wozi cztery litery, ale dwa też lubię. ;)))
4) Ciepły etat czy własny biznes?
- własny biznes
5) Pies czy kot?
- kot!
6) Mięsko czy warzywka?
- to pytanie jest nie fair, bo jak tu zjeść schabowego bez surówki?? :D
7) Woda czy Cola?
- woda
8) Wino czy piwo czy...?
- woda ;)
9)  Trampki czy szpilki?
- a, to zależy...czy będę musiała biegać, bo w szpilkach nie potrafię ;)
10) Film czy książka?
- i to, i to, byle dobre :)
11)  Balety do rana czy do upadłego?
- do upadłego :)))

    Nie miałam zielonego pojęcia, które blogi wybrać, jest ich tak dużo i wszystkie chętnie bym zaprosiła do zabawy, bo dzięki tym pytaniom możemy się bliżej poznać. :))) 



Dziewczyny, zapraszam do zabawy. :)

A oto moje pytania:

1) Czy lubisz czytać? Jaka jest Twoja ulubiona książka.
2) Na czym ostatnio byłaś w kinie?
3) Wolisz kawę czy herbatę?
4) Ile razy dziennie sprawdzasz pocztę na komputerze?
5) Jakie jest Twoje ulubione miejsce wakacyjne?
6) Czy lubisz pierogi?
7) Ile czasu dziennie spędzasz przed monitorem? ;)
8) Pamiętasz jakąś wyliczankę z dzieciństwa?
9) Ulubiona zupa, to...
10) Czy pamiętasz pierwszy blog, na który trafiłaś w Internecie?
11) Dlaczego piszesz bloga?



.

11 komentarzy:

  1. Bardzo chętnie podejmę zabawę jednak najpierw musze zastanowic sie nad odpowiedziami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Auliku! Baaardzo Ci dziękuję :). Ale nie każ mi odpowiadać na pytania i to publicznie! Większość z nich byłaby : Nie wiem. Ale na pewno lubię pierogi :D. A bloga założyłam po to, żeby się z Tobą wymienić :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no dobrze :) ale to tylko dlatego, że odpowiedziałaś na kluczowe pytanie o pierogi :)))

      wiesz, jest mi bardzo miło, że z takiego powodu założyłaś bloga, bo to jest jedno z niesłychanie klimatycznych miejsc w sieci i uwielbiam do Ciebie zaglądać :)

      ja też lubię i mam nadzieję, że na święta będzie okazja do wymianki :)
      pozdrawiam ciepło :*

      Usuń
  3. Aulik! Jak bardzo się cieszę z Twojego zaproszenia:) Tym bardziej, że jest to moja pierwsza zabawa blogowa tego typu:) Dziękuję i podejmuję wyzwanie :)) I oczywiście gratuluję Ci Twojego wyróżnienia. Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maga robisz cudne rzeczy i pięknie je fotografujesz!
      Naprawdę "robisz dobrą robotę" i oczywiście czekam na odpowiedzi :)))
      pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Zapraszam na http://szanujkubusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej :)
    Fajne odpowiedzi:)o tymianku na kaszel pierwszy raz słyszę,ale na pewno zrobię miksturkę bo tymianek właśnie się suszy no i mój synuś astmatyk ciągle kaszle.A ja kroję cebulę i płaczę (robię syrop z cebuli i miodu)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cebulę też czasem robię dzieciom, świetny syrop na kaszel! Dobrze, że mi przypomniałaś!

      Jako dziecko piłam czasem Tussipect z ekstraktem z tymianku (bardzo skuteczny), ale czytałam, że ma on w sobie efedrynę, która uzależnia, a działanie wykrztuśne tymianku jest rewelacyjne, znalazłam więc przepis na syrop w książce "Pszczela apteczka" i od kilku lat z powodzeniem stosuję na mężu i dzieciach :)))

      Usuń
  6. Dziękuję za zaproszenie do zabawy:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

:)