wtorek, 30 października 2012

szydełkowe serduszka (z opisem)

.

     Te serduszka szydełkowe już zamieszczałam na blogu (tu i tu), ale tym razem dodaję opis dla tych, którzy nie lubią schematów.
     Przyszła chłodna jesień i mam więcej czasu wieczorami na dzierganie, co mnie bardzo cieszy, bo już mi trochę tego dłubania brakowało. :)


***
Serduszko I



psł. - półsłupek
każde okrążenie zaczynam 1 oczkiem łańcuszka, a kończę 1 oczkiem ścisłym

01 okrążenie - 5 płs.
02 - 10 psł. (po dwa psł. w jedno oczko z poprzedniego okrążenia czyli dwa półsłupki łączone dołem)
03 - 15 psł. (na przemian: 1 psł., 2 psł. w jedno oczko z poprzedniego okrążenia)
04 - 15 psł.
05 - 15 psł.

okrążenia od 01-05 powtarzamy

06 - dwa elementy łączymy i wspólnie przerabiamy jako 30 psł. (15 psł. i 15 psł.)
07 - 30 psł.
08 - 27 psł. (dwa psł. łączone w jeden czyli dwa półsłupki łączone górą, 8 psł., dwa psł. łączone górą, 8 psł., dwa psł. łączone górą, 8 psł.)
09 - 24 psł. (4 psł., dwa psł. łączone górą, 7 psł., dwa psł. łączone górą, 7 psł., dwa psł. łączone górą, 3 psł.)
10 - 21 psł. (dwa psł. łączone górą, 6 psł., dwa psł. łączone górą, 6 psł., dwa psł. łączone górą, 6 psł.)
11 - 18 psł. (3 psł., dwa psł. łączone górą, 5 psł., dwa psł. łączone górą, 5 psł., dwa psł. łączone górą, 2 psł.)
12 - 15 psł. (dwa psł. łączone górą, 4 psł., dwa psł. łączone górą, 4 psł., dwa psł. łączone górą, 4 psł.)
13 - 12 psł. (2 psł., dwa psł. łączone górą, 3 psł., dwa psł. łączone górą, 3 psł., dwa psł. łączone górą, 1 psł.)
14 - 9 psł. (dwa psł. łączone górą, 2 psł., dwa psł. łączone górą, 2 psł., dwa psł. łączone górą, 2 psł.)
15 - 6 psł. (1 psł., dwa psł. łączone górą, 1 psł., dwa psł. łączone górą, 1 psł., dwa psł. łączone górą)
16 - 3 psł. (dwa psł. łączone górą, 1 psł., dwa psł. łączone górą)



***
Serduszko II


psł. - półsłupek
psł. naw. - półsłupek nawijany
sł. - słupek
o.ł. - oczko łańcuszka
o. śc. - oczko ścisłe

01 - magiczne kółko (magic ring lub tu)
02 - 1 o.śc., 2 oczka łańcuszka, 2 sł., 3 o.ł., 5 sł., 3 o.ł., 5 sł., 3 o.ł., 2 sł., 1 o.śc.
03 - 1 psł., 1 psł. z narzutem czyli półsłupek nawijany, 9 sł. przerobić na 3 oczkach łańcuszka z poprzedniego okrążenia, 2 sł., 3 psł. naw., (3 psł. naw., 1 o.ł., 3 psł. naw. - przerobić na 3 oczkach łańcuszka z poprzedniego okrążenia), 3 psł. naw., 2 sł., (9 sł. - przerobić na 3 oczkach łańcuszka z poprzedniego okrążenia), 1 psł. naw., 1 psł., zakończyć 1 oczkiem ścisłym

***


.

20 komentarzy:

  1. I tak mało mi to mówi, ale wygląda prześlicznie. Zwłaszcza to drugie *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi sie podobaja serduszka i fajnie że dałas opis i schemat,obrazki z jesiennych listkow w poniższym poscie wyglądają fantastycznie:)pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, mam nadzieję, że ktoś skorzysta z moich opisów, że nie są zbyt zagmatwane :)
      pozdrawiam :)

      Usuń
  3. uwielbiam takie cuda :) sama mam takie powieszone na oknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja obwieszam takimi drobiazgami co się da, to już chyba nałóg... :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje za link w poprzednim serduszkowym poście :) Wieczorem spróbuję wyczarować takie serduszko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, zostaję tu na pewno :) Mam zamiar duuuużo serduszek wyszydełkować a te zbiory, które prezentujesz będą mi bardzo pomocne! Dzięki wielkie - już na wstępie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj, pozwoliłam sobie wykorzystać podany przez Ciebie wzór na serduszko, o czym informuję u siebie na blogu http://aniolicalareszta.blogspot.co.uk/2013/02/szafeczka-na-klucze.html
    Dziękuję bardzo mi ten Twój wzór pomógł!!!
    Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niezmiernie mi miło!
      oglądałam piękna lale u Ciebie z serduszkiem, pięknie tworzysz!
      pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  8. Skorzystałam z wzoru na pierwsze serduszko. Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga http://silvanis-mojeprace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!
      Piękne prace tworzysz...Lalki, torebki, serwetki ... cudeńka!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. hej! bardzo dziękuję za schematy! :) właśnie się męczę z pierwszym serduszkiem. praca z szydełkiem 3mm to dla mnie duże wyzwanie!!! ;)
    i mam pytanie - jak łączyć dwa pierwsze elementy?!?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...i 08 rząd mi się nie zgadza... :( dwa łączone górą + osiem + dwa łączone + osiem to nie wychodzi 27... czy coś ja pomyliłam - pierwszy raz próbuję zrobić coś takiego.

      Usuń
    2. odpowiem, bo pewnie wolałabyś szybciej niż później: w 8 rzędzie wszystko się zgadza. Masz 3 razy po 8 (24) plus 3 razy dwa łączone górą, czyli 3 oczka - z dwóch oczek robisz jedno. 24+3=27

      A dwa elementy już chyba połączyłaś skoro jesteś w 8 rzędzie :)

      Usuń
  10. Izzy, serdecznie dziękuję, że podpowiedziałaś i wyjaśniłaś wszystko tak szybko!
    Koraliki Moniki, przepraszam, że nie odpowiedziałam od razu, ostatnio mniej udzielam się na blogu.
    Bardzo się cieszę, że zaglądacie!
    Pozdrawiam
    aulik

    OdpowiedzUsuń
  11. 33 year old Paralegal Courtnay Capes, hailing from Picton enjoys watching movies like Joe and Blacksmithing. Took a trip to My Son Sanctuary and drives a Alfa Romeo Tipo 256 Cabriolet Sportivo. kliknij po wiecej

    OdpowiedzUsuń

:)