środa, 5 grudnia 2012

granny square z kwiatkiem (opis i schemat)

.

     Wzór granny square z kwiatkiem (a dokładnie Daisy Granny Square) znalazłam u Bunny Mummy, opis i zdjęcia są rewelacyjnym kursem "krok po kroku" jak wydziergać taki kwadrat. Ja dorysowałam sobie schemat, bo jakoś schematy generalnie bardziej do mnie przemawiają niż opisy...Chociaż opisy czasem uzupełniają rysunek o szczegóły robótki. :)
     Zatem "za pamięci" opis i schemat.


GRANNY SQUARE Z KWIATKIEM:

1 - 4 oczka łańcuszka złączyć oczkiem ścisłym w kółko
2 - 1 o.ł., 7 psł., zakończyć o.ść.
3 - (pierwszy pęczek: wyciągnąć pętelkę, wkłucie, narzut, wkłucie, narzut, wkłucie - przerobić razem), 3 o.ł., (pęczek: narzut, wkłucie, narzut, wkłucie, narzut, wkłucie, narzut, wkłucie - w sumie 8 pętelek - przerobić razem), 3 o.ł., ... (w sumie 8 pęczków), zakończyć 1 o.ść.
4 - 3 o.ł., 2 sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), zakończyć 1 o.ść.
5 -  3 o.ł., 3 sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., 3 sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., 3 sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., 3 sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 2 sł., zakończyć 1 o.ść.
6 - 3 o.ł., 2 sł., 3 sł. (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., 3sł., 3sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., 3sł., 3sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., 3sł., 3sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., zakończyć 1 o.ść.
7 - 3 o.ł., 3 sł., 3sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., 3sł., 3sł, 3sł., (3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., 3sł., 3sł, 3sł.,(3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., 3sł., 3sł, 3sł.,(3 sł, 2 o.ł., 3 sł.), 3sł., 2sł., zakończyć 1 o.ść.



***
     Jestem w trakcie dziergania dziecinnego pledu, właśnie z tych kwadracików, zapowiada się bardzo słodko. :)))
.

15 komentarzy:

  1. ten kwiatuszek nadaje cały urok, będzie piekny kocyk:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też urzekł właśnie ten "mięsisty" kwiatuszek, mam już sporo kwadratów i jak je do siebie przykładam całość wygląda jak łączka... :)

      Usuń
  2. Świetne są takie kwadraciki, można poszaleć z kolorami i formą, super. Ale ja niestety nadal "nie szydełkowa"...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, można, można :)))
      a do szydełkowania oczywiście zachęcam bardzo, bo to naprawdę proste :D

      (zerknęłam do Ciebie masz ręce pełne pomysłów, na pewno jeszcze zajrzę na dłużej i popodziwiam!)
      pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ja bym tego kwaituszka zrobiła w formie złączonych trzech podwójnych słupków, albo pięciu nawet, żeby mieć pewność, że wielkość płatków będzie taka sama, ale muszę to najpierw wypróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pomyślałam o słupkach...jak wypróbujesz, to powiedz jak to wyszło :)

      Usuń
    2. Liczę na chwilę w weekend - na robótki i odzew

      Usuń
  4. ŚLiczne te kwiatuszki

    Pozdrawiam i zapraszam w moje skromne progi:)
    http://kraina-suriart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam
    Wzór bardzo ładny.
    A jakiej wielkości kocyk i ile mniej więcej wełny idzie na taki w wymiarach 90x90

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przyznam, że nie przeliczyłam ile poszło mi motków przy robieniu tych kwadratów...trudno mi powiedzieć...

      Usuń
  6. piękny wzór :) ja jestem na etapie robienia już szydełkowych gwiazdeczek na święta wiec kocyk, który robię z granny square (z serduszkiem w środku) musiałam odłożyć na później. Cudowne te Twoje prace. A czy w okazji zbliżających się Świąt będziesz miała nowe zwory na szydełkowe gwiazdki?? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że nowe wzory na śnieżynki i gwiazdki na pewno się pojawią za jakiś czas, już mam kilka motywów w planach :) jak skończę chodniczek do kuchni zabieram się za kapcie i śnieżynki :) pozdrawiam ciepło!

      Usuń

:)