sobota, 19 marca 2011

rysunkowy alfabet :)

.
     "analfabeta, to ktoś kto nie posiada umiejętności pisania i czytania, a ma więcej niż 15 lat..." Jest jeszcze analfabetyzm wtórny, który - mam wrażenie - czasem mnie dopada i nie potrafię wtedy w miarę poprawnie napisać ani jednego zdania... :))) i analfabetyzm matematyczny, dlatego niedługo powstaną także obrazki z cyframi, mam nadzieję...

     Zatem z przyjemnością przypomniałam sobie cały alfabet rysując obrazki dla pewnych cudnych chłopaków :)



***


***


***


***


***




     Jestem przekonana, że ucząc dzieci literek dobrze jest zacząć jak najwcześniej i to w formie zabawy (po to powstała jakiś czas temu tablica dla Córeczki, a niedawno ten akwarelkowy alfabet).


***
     Popełniłam chyba jednak błąd, że kolorowałam akwarelami, a nie np. farbami akrylowymi, bo dopiero po jakimś czasie dotarło do mnie, że dzieci będą przecież wciąż dotykać tych obrazków...i akwarele mogą się rozmazywać...Wprawdzie zabezpieczyłam całość fiksatywą, ale jakoś nie mam zaufania do jej trwałości i żadnych wcześniejszych z nią przygód. No nic, mam nauczkę na przyszłość - pomyślę o innych, trwalszych farbkach. :)
.

12 komentarzy:

  1. swietne malunki! dzieci na pewno z przyjemnoscia sie ucza tych literek teraz;d!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny alfabet! Przezdolna z Ciebie babeczka!

    OdpowiedzUsuń
  3. wciąż próbuję i zmagam się z ołówkiem, farbkami, tym bardziej dziękuję za miłe słowa :)
    ...ale mam świadomość, że to zaledwie raczkowanie, a nie prawdziwe rysowanie :)))

    beata :D - Kot i Kłębek, Dom i Dym a nawet Balon i Bardzo długa wstążka ;)

    pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny alfabet, kiedyś robiłam podobny dla amerykańskiego chłopca w rodzinie z polskimi korzeniami. Oprócz liter i obrazków, były jeszcze wypisane wyrazy:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł!:)....dawno tu u ciebie nie byłam...za co przepraszam...i właśnie przeszłam po całym blogu zeby powspominać:)

    OdpowiedzUsuń
  6. zapraszam an bloga droga kolezanko :) mala niespodzianka czeka! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. śliczny alfabet. Zaraz go wydrukuję i powieszę w pokoju synka... ;-) Dziękuję!
    Pozdrawiam serdecznie,
    PaniTanguera

    OdpowiedzUsuń
  8. Pani Tanguero - mam nadzieję, że się Synkowi spodoba :))) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. 51 yrs old Desktop Support Technician Winonah Linnock, hailing from Saint-Paul enjoys watching movies like "World of Apu, The (Apur Sansar)" and Sand art. Took a trip to Durham Castle and Cathedral and drives a Ferrari 375 MM Spider. mozesz szukac tutaj

    OdpowiedzUsuń

:)